De
FEHAC heeft deze zaak in behandeling.
Overleg met het ministerie van VROM heeft niets opgeleverd. Men zegt simpelweg "jullie rijden toch haast nooit, dus kunnen jullie wel een ontheffing aanvragen".
Hoe deze ontheffing tot stand komt en wat de kosten zijn is nu (eind 2007) nog steeds onduidelijk.
In de tijd dat men vanwege lastenvermindering allerlei maatregelen neemt, is dit een duidelijk tegengestelde maatregel. Men verzint een regel (terugdringen van verkeer om het milieu te sparen), beperkt hiermee een groep die nauwelijks aan de milieuverontreiniging bijdraagt (volgt uit
enquete), en laat die groep maar ontheffingen aanvragen.
Met een mooie ambtelijke term "buitenproportionele maatregel met nihil milieueffect".
Verder is er nog iets van rechtsongelijkheid. Commercieel vervoer met vrachtwagens op buitenlandse kentekens worden in 2008 niet bekeurd.
Want "Dit staan europese regels niet toe".
Wordt vervolgd.
Henk Boons
voorzitter Commissie Bedrijfsvoertuigen