GMC 6 cilinder benzine kop-kleppen 91 pk bij 2750 rpm 298 Nm bij 1400 rpm
Motor: Type: Vermogen: Koppel:
4786 kg 4173 kg weg, 2427 kg terrein 6,86 m 2,23 m 2,76 m (knock-down 2,20 m) ongeveer 1 liter per 3 km
De GMC is na de oorlog in de vorm van Marshall-hulp verstrekt aan het Nederlandse leger. Er zijn meerdere type in gebruik geweest. De meest voorkomende was de lange uitvoering: LWB (Long Wheel Base). De fabrieksnaam is CCKW353.
Er waren open en gesloten cabines en voertuigen met of zonder lier. Er zijn twee soorten assen gebruikt: banjoassen en splitassen. De eerste waren sterker maar langzamer als de tweede.
De GMC is vanaf 1955-1960 vervangen door de DAF YA314 en DAF YA328. Tot 1980-1985 hebben grote aantallen GMC's in de mobilisabele eenheden gestaan.
Buiten de militaire inzet is de GMC zeer belangrijk geweest voor de opbouw van Nederland na de oorlog. Dit voertuig is zeer veel ingezet bij burgerbedrijven. De voertuigen werden vaak voorzien van andere (zuinigere) motoren en meer comfortabele cabines.
De GMC in de collectie van de Bravo Compagnie is afkomstig van het Nederlands leger. Dit is een lange uitvoering met lier, banjoassen en gesloten cabine voorzien van een mangat.